Pizza Hut en Domino's Pizza vereenvoudigen bestelproces

Pizza Hut en Domino's Pizza vereenvoudigen bestelproces
  • 6 maart 2015
  • Redactie

Pizza Hut werkt in samenwerking met creditcardverstrekker Visa en adviesbureau Accenture aan een ‘connected car’ van waaruit consumenten pizza’s kunnen bestellen.

Doordat het bestelsysteem is uitgerust met stemherkenningsoftware hoeven klanten niet hun handen van het stuur te halen. Afrekenen gebeurt met behulp van Visa Checkout, in een paar klikken via het dashboard van de auto. De bestelling wordt vervolgens naar Pizza Hut verzonden via het mobiele netwerk. Zodra de klant de vestiging nadert, maakt een beacon verbinding tussen de auto en de pizzaketen. Medewerkers weten daardoor dat de klant de vestiging nadert, waarna de bestelling kan worden afgerond.

Vanaf de lente wordt een pilotversie van het systeem gedurende drie maanden getest in Californië.

Smartwatch
Ook bij concurrent Domino’s Pizza onderzoekt men welke mogelijkheden er zijn om het bestelproces te vereenvoudigen. De pizzaketen stelt klanten sinds deze week in staat eten te bestellen met behulp van een smartwatch. De app werkt op horloges die draaien op Android of Pebble. Om een pizza te kunnen bestellen, moeten klanten hun account met adresgegevens en pizzavoorkeuren koppelen aan de genoemde gadget.

Eerder stelde Domino’s bezitters van een Pebble smartwatch al in staat om de status van hun geplaatste bestelling bij te houden via de Domino’s Tracker. Deze tool laat gebruikers zien in welk stadium hun bestelling zich bevindt. Ook kunnen bestellingen worden geplaatst via een app, een mobiele website en de traditionele website. ‘Digitale bestellingen zijn voor onze keten heel belangrijk’, zegt Dennis Maloney, directeur multimediamarketing bij Domino’s Pizza. ‘Online bestellingen kunnen sneller en makkelijker verwerkt worden. Dit zorgt voor een hogere klanttevredenheid.’

Bron: RetailNews

comments powered by Disqus