Watermelon neemt WhatsApp klantenservice uit handen

Watermelon neemt WhatsApp klantenservice uit handen
  • 09 juni 2015
  • Redactie

Watermelon biedt ‘als eerste bedrijf ter wereld’ het uitbesteden van klantenservice via WhatsApp aan. De Utrechtse start-up richt zich tot zowel zzp’ers en mkb’ers als grotere organisaties met een customer care team.

Het jonge bedrijf is opgericht door twintigers Alexander Wijninga, Daan Gönning en Charl Haas. Zij ontwikkelden zelf software waarmee WhatsApp ook op computer en tablet gebruikt kan worden. Ook bieden zij bedrijven aan hun klantenservice via WhatsApp over te dragen aan Watermelon. Het programma verzamelt onder meer statistieken van chatgesprekken, met het oog op gemakkelijk door te voeren serviceverbeteringen. Met deze inzichten kunnen bedrijven vervolgens zelf aan de slag gaan met hun klantenservice, of ze kunnen dit uitbesteden. 'Met onze oplossing is Watermelon het eerste bedrijf ter wereld dat het uitbesteden van klantenservice via WhatsApp aanbiedt', beweert Wijninga.

Integratie
Conversaties via de betreffende messaging dienst kunnen op verschillende apparaten worden gemonitord met diverse accounts tegelijk (multi user en multi device). Daarnaast kunnen (massa)berichtjes worden ingepland en verstuurd, plus behoort een integratie van Watermelon met Exact online software tot de mogelijkheden. ‘We zijn druk bezig met het ontwikkelen van de integratie in andere crm-software, zoals Salesforce of ZoHo. Wat het uniek maakt is, dat wij een volledige WhatsApp-klantenservice uit handen kunnen nemen.’ De doelgroep van de nieuwe dienstverlener is divers: van zzp’ers die een makkelijk systeem willen om zakelijk mee te appen, tot mkb’ers die al meerdere mensen op een klantenservice hebben zitten én grote bedrijven die een uitgebreid klantenservice/webcareteam hebben.

NOOT: LEES ONDER DE FOTO VERDER.


Fotobijschrift (van links naar rechts): Daan Gönning, Charl Haas en Alexander Wijninga.

Appsollicitatie
Ook YoungCapital heeft WhatsApp ontdekt. De uitzendorganisatie lanceerde begin deze maand solliciteren via de genoemde messaging dienst. Middels een videobericht kunnen kandidaten via WhatsApp direct aan de recruiter laten zien hoe enthousiast ze zijn over een vacature. Laatstgenoemde kan vervolgens een vervolgafspraak inplannen of de video doorsturen naar een collega voor een andere vacature. Deze nieuwe manier van solliciteren versnelt onder andere het selectieproces, meent Ineke Kooistra, ceo YoungCapital. ‘Op video kun je ook kwaliteiten overbrengen die je op papier niet kunt laten zien, bijvoorbeeld of je overtuigingskracht hebt of een klantvriendelijke uitstraling. Een videomotivatie is dan veel relevanter dan de traditionele sollicitatiebrief’, vindt zij. 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link