9292 schakelt Cendris in voor telefonische klantcontacten

9292 schakelt Cendris in voor telefonische klantcontacten
  • 22 oktober 2015
  • Redactie

Cendris gaat per 1 januari 2016 de telefonische dienstverlening verzorgen voor 9292. De reisinformatieverstrekker kiest voor uitbesteding om de service per telefoon zowel kwalitatief als financieel te borgen.

9292 verstrekt dagelijks ruim 2 miljoen reisadviezen. Daarvan zijn circa 1.000 contacten telefonisch. ‘Hoewel veruit de meeste reisinformatie via digitale kanalen wordt opgevraagd, vinden we onze telefonische dienstverlening heel belangrijk’, licht Stefan Hulman, algemeen directeur 9292, toe. ´Ons doel is om álle reizigers van een passend advies te voorzien en er is nog steeds vraag naar telefonische informatie. Maar de vraag was: hoe realiseren we dat op een betaalbare en kwalitatief goede manier? Het antwoord daarop hebben we bij Cendris gevonden. Daarbij is het erg fijn dat onze eigen medewerkers de mogelijkheid kregen om mee te gaan naar Cendris - en daar zelfs hun werkplek een 9292-tint konden geven.´

Ov-kennis
Voor Translink Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart, verzorgt Cendris Customer Contact al enkele jaren een deel van de klantenservice. Via deze organisatie kwam de klantcontactspecialist nu ook op het pad van 9292. Het merendeel van de contactcentermedewerkers kiest ervoor om mee te gaan naar hun nieuwe werkgever, waardoor de specifieke ov-kennis behouden blijft. Ronald Smit, algemeen directeur van Cendris Customer Contact: ‘We zijn er trots op dat een gerenommeerde partij als 9292 voor onze dienstverlening gekozen heeft. We heten de 9292-medewerkers van harte welkom en kijken uit naar een lange samenwerking om openbaar vervoer reizigers in Nederland nog beter van dienst te zijn.’

Zowel het telefoonnummer (0900-9292) als het tarief (€ 0,70 per minuut) van de dienst blijft onveranderd. Wel wijzigen de openingstijden vanwege efficiencyredenen. Vanaf 1 november hanteren 9292 en Translink dezelfde openingstijden, namelijk iedere dag van 7.00 tot 21.30 uur bereikbaar. Eén van de andere contactkanalen van de reisinformatieverstrekker, is WhatsApp.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link