Casengo breidt uit met Messenger

Casengo breidt uit met Messenger
  • 30 augustus 2016
  • Redactie

Casengo, leverancier van klantenservicetools, breidt zijn kanalenaanbod uit met Facebook Messenger. Gebruikers van de Connector-oplossing kunnen hierdoor nu ook berichten die via de personal messaging dienst binnenkomen gestructureerd en op schaalbare wijze afhandelen.

Wie wil zijn waar zijn klant is kan niet meer om personal messaging heen, meent Floris van der Veen, Chief Happy Customers van Casengo. ‘Nu Facebook Messenger snel populairder wordt, is dat een logische toevoeging. Niet alleen is het als kanaal stabieler dan WhatsApp, Messenger biedt ook veel meer mogelijkheden voor bedrijven.’ De toepassing van genoemd platform als volwaardig klantenservicekanaal kent in zijn optiek veel voordelen:

  • De open rate, ofwel de mate waarin berichten worden geopend, is bij Messenger 97%. Ter vergelijking: bij een goede e-mailcampagne is dat slechts 23%.
  • Messenger telt 1 miljard gebruikers en groeit hard. In de eerste helft van 2016 steeg het aantal gebruikers elk kwartaal met 100 miljoen. Als deze trend zo verder gaat, zullen al je klanten zich in no-time op dit kanaal bevinden. Kan je als bedrijf het je dan veroorloven om er niet te zijn?
  • Gebruikers houden van personal messaging apps (zoals Messenger). Die liefde beperkt zich niet alleen tot hun vrienden en familie: bijna iedereen (95%) die al een keer met een bedrijf in contact kwam via personal messaging, zou dit vaker willen doen. En uit onderzoek blijkt ook dat 65% van consumenten graag berichten willen sturen met bedrijven.
  • In tegenstelling tot WhatsApp heeft Facebook Messenger een open API, waardoor het platform eenvoudig te koppelen is aan andere software. Deze stabiliteit maakt Messenger bijzonder geschikt als klantcontactkanaal voor bedrijven met grotere serviceteams, die al snel tegen de limieten van de ‘native’ applicaties aanlopen.

Via een team-inbox kunnen gebruikers van Casengo Connector snel reageren op allerhande verzoeken die binnenkomen, of dat nou e-mails, chatberichten, WhatsAppjes of Messenger-berichten zijn. Komende maanden werkt de softwareleverancier aan het versturen van messagingcampagnes waar bulk messaging en chatbot-functionaliteiten de engagement met klanten naar een volgend niveau moeten brengen.

comments powered by Disqus