Digitale lesmethode voor nieuwe medewerkers ANWB Alarmcentrale
De opleiding van nieuwe medewerkers van de ANWB Alarmcentrale wordt vernieuwd. In samenwerking met RMMBR heeft de wielrijdersbond een digitale lesmethode ontwikkeld waarin praktijksituaties een belangrijke plek innemen.
Volgens de ANWB is het in de aanloop naar piekmomenten, voornamelijk het drukke zomerseizoen, belangrijk om nieuwe hulpverleners snel, efficiënt en goed op te kunnen leiden tot het ‘visitekaartje’ van de organisatie. Het nieuwe digitale lesprogramma, dat eerst als pilot is getest, sluit aan op de bestaande klassikale opleiding en lesstof.
Hulpvragen
De opleiding bestaat uit een theoriegedeelte dat vervolgens kan worden toegepast in verschillende praktijksituaties waar hulpverleners mee te maken krijgen. Door met diverse cases te oefenen leren nieuwe medewerkers om te gaan met de meest uiteenlopende hulpvragen. Tijdens de pilot is gebleken dat de medewerkers een stuk sneller inzetbaar kunnen zijn dan voorheen. Van de 400 seizoenskrachten heeft een deel de pilot gevolgd, zij waren volgens de ANWB allemaal enthousiast.
Joost Bazelmans, commercieel en creatief directeur bij RMMBR over de samenwerking: ‘Door de cursus die iedere zomer door de ANWB Alarmcentrale wordt gegeven te digitaliseren, kan er een hoop tijd worden bespaard en wordt er meer flexibiliteit ingebouwd. We willen de ANWB graag helpen om haar medewerkers soepel in te laten stromen en dat lijkt met de pilot goed te lukken.’
In editie 09-2017 van CustomerFirst meer aandacht voor alarmcentrales. Zo vertelt commercieel directeur Gerben Koopman van VHD Alarmcentrale hoe zijn organisatie een 9+ klantbeleving neerzet.
- opleiding
- RMMBR
- Joost Bazelmans
- lesprogramma
- contactcenter
- digitalisering
- Alarmcentrale
- ANWB
- onboarding
- flexibiliteit