Klantcontactmedewerkers in het zonnetje

Klantcontactmedewerkers in het zonnetje
  • 29 september 2023
  • Kel Koenen

Op 21 september stond het Belgische Customer Contact voor de achtste keer stil bij de Dag van de Customer Contact Medewerker. Dit is een dag waarop klantcontactmedewerkers door het hele land in het zonnetje worden gezet.

Door heel België hebben diverse klantendiensten en contactcenters speciale acties op touw gezet om hun medewerkers te bedanken voor hun inzet. Zoals gewoonlijk heeft Customer Contact CEO's en Customer Service Directeurs uitgenodigd om zelf de telefoon op te pakken. Dit gebeurde in het contactcenter van WEngage, waar deze leidinggevenden de kans kregen om persoonlijk hun medewerkers te bedanken. Voordat zij de telefoon oppakten, werden ze bij het CxO Ontbijt door Merijn Te Booij van Genesys bijgepraat over de toekomst van klantcontact. Te Booij benadrukte hierbij het belang van kwaliteit en het behoud van menselijk contact in een steeds verder automatiserende wereld.

De Belgische Staatssecretaris voor consumentenbescherming, Alexia Bertrand (foto), was ook van de partij. Zij nam zelf de telefoon ter hand om de medewerkers van de Federale Overheidsdienst (FOD) Economie te bedanken. Bertrand vertelde: 'Het zijn deze mensen die dagelijks antwoord geven op allerhande vragen en zorgen van burgers, variërend van phishing mails tot vragen over energierekeningen. Hun inzet is van onschatbare waarde, en dat wilde ik persoonlijk benadrukken.'

Over haar eigen ervaring in het contactcenter zei de staatssecretaris: "Het was verrijkend om zelf aan de andere kant van de lijn te zitten. Ik had direct contact met een medewerkster en kon mijn waardering uitspreken. Het is prachtig om te zien hoeveel bedrijven deelnemen aan dit initiatief en hoe hun CEO's de tijd nemen om hun teams te bedanken.'

De volgende Dag van de Customer Contact Medewerker staat gepland voor donderdag 19 september 2024.

comments powered by Disqus