Zendesk: 'Verbeter uw bedrijfsresultaten door klanten bovenaan te zetten'

Zendesk: Verbeter uw bedrijfsresultaten door klanten bovenaan te zetten
  • 19 januari 2022
  • Peter van Woensel Kooy

Klantenservice is een belangrijke onderscheidende factor tussen bedrijven, een belangrijke overweging voor klanten en een op zichzelf staande winstgenererende factor. Of u nu een gerenommeerd bedrijf bent of net begint te schalen en te groeien, een succesvol klantenserviceteam kan u helpen nieuwe klanten aan te trekken, retentie te stimuleren en de verkoop onder uw bestaande klantenbestand te vergroten, stelt Zendesk in het nieuwe rapport 'CX Trends 2022'.

De gegevens uit de onderliggende data van de CX trends 2022 is de Zendesk Benchmark, afkomstig van meer dan 97.500 Zendesk-klanten over de hele wereld die deelnemen aan het onderzoek. De gegevens zijn gebaseerd op productgebruik van juli 2020 tot juli 2021. Deze week is het nieuwe rapport gepresenteerd. De belangrijkste conclusies:

* Geef prioriteit aan klantenservice alsof je groei ervan afhangt. Wat bedrijven nu doen, bepaalt immers hun koers voor de toekomst. En waarop ze inzetten, wat ze kiezen als prioriteit en hoe ze zich aanpassen aan de veranderende klantverwachtingen, zal hun groeitraject in de komende jaren bepalen.

* Klanten hebben overduidelijk gemaakt dat ze bij elk contact een geweldige service willen en verwachten, maar de lat ligt hoog. Gepersonaliseerde ervaringen, service via de favoriete klantkanalen en naadloze processen van begin tot eind zijn slechts een paar dingen op ieders to do lijst moet staan. Voldoe aan deze verwachtingen en grote en kleine bedrijven hebben de kans om een ​​groeiend klantenbestand aan te trekken, dat bij elke aankoop prioriteit geeft aan klantenservice. Als u tekortschiet, verlies je mogelijk de kans om het opnieuw te proberen.

* Veranderen is nooit gemakkelijk, maar het is mogelijk en de moeite waard. Door nieuwe technologieën te omarmen en strategische investeringen te doen in zowel mensen als processen, kunnen bedrijven een service-first mentaliteit inbrengen op alle niveaus van het bedrijf. Je ruimte voor actie is klein- en ingeperkt. Maar bedrijven hebben de mogelijkheid om bottom-line groei te stimuleren en betere ervaringen te creëren, gewoon door hun klantenserviceteams het voortouw te laten nemen.

* Voor wie dieper in het Zendesk-onderzoek wil duiken: neem deel aan het virtuele CX Trends-evenement op 15 februari 2022.
* Bekijk het complete onderzoek hier (Engelstalig).
* Lees ook: 'Meer dan de helft van consumenten heeft het gevoel dat service bijzaak is'

beeld: Bruce Mars / Unsplash

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link