Kirstin van Veen: 'Eenmaal aangestoken door het callcenterwereldje wil je niets anders meer'

Kirstin van Veen: 'Eenmaal aangestoken door het callcenterwereldje wil je niets anders meer'
  • 30 december 2022
  • Ryan Baij
Uit de rubriek: ‘Even bellen met…’

In de rubriek ‘Even bellen met…’ spreekt de redactie van CustomerFirst met de stem achter het klantcontact. In deze aflevering spraken we met Kirstin van Veen, werkzaam bij ETB.

Hoe lang werk je al in de wereld van het klantcontact?

Ik zit 20 jaar in het vak en heb diverse functies gedaan binnen Nederland, België en Turkije.Eenmaal aangestoken door de dynamiek van het callcenterwereldje wil je niets anders meer 🙂

Hoe ben je begonnen?
Tijdens mijn studie gestart bij een belastingadvieskantoor en na twee jaar begon het toch te kriebelen. Is dit nu wat ik de rest van mijn leven wil doen? Van daaruit de overstap gemaakt naar de Belastingtelefoon Ondernemingen in Breda en later de nieuwe centrale organisatie in Eindhoven.
Daarna ben ik naar de commerciële bedrijven gegaan en als interimmanager bij BRW groep opdrachten gedaan in Nederland en België. Wat begon als één week training in Turkije voor een Belgische telecomprovider werd uiteindelijk een vijf jaar durend werkverband over heel Turkije heen.

Wat doe je precies?
Ik ben binnen ETB Support Solutions als Senior Client manager en data compliance officer allereerst verantwoordelijk voor alle ISO en AVG/GDPR gerelateerde zaken, waarschijnlijk toch door de wettelijke gronden die ergens blijven interesseren en die ik nu kan combineren met de dynamiek van de callcenterbranche.
Daarnaast verantwoordelijk dat wij ook alle afspraken en kpi's nakomen die wij met onze opdrachtgevers afspreken en onze agents daarbij goed ondersteunen om ook voor hun a Great place to work zijn en blijven.

Wat is er zo leuk aan dit vak?
We kunnen elke dag het verschil maken intern en extern. Mensen laten groeien en opleiden tot zelfverzekerde experts die weten waar ze rekening mee dienen te houden geeft me steeds weer meer energie dan dat het me kost.

Hetzelfde met de klanten die zo goed mogelijk geholpen worden en die een fantastische klantervaring hebben en wij zien dit terug in de CSAT/VOC scores. Daar word je toch blij van. 

Geen dag is hetzelfde en daardoor blijft het leuk, uitdagend, afwisselend en is elke dag een feestje in plaats van dat je denkt dat het een moetje is. 

Wat maakt ETB een fijn bedrijf om te werken?
Ik kan de gehele dag in mijn moedertaal werken met leuke collega's die beschikken over dezelfde werkdiscipline in fantastisch landen (Nederland, Duitsland en Turkije). 

Ik krijg de kans om de schakel te kunnen zijn tussen twee landen en opdrachtgevers te tonen dat we een fantastische samenwerking kunnen hebben waarbij de kilometers afstand totaal geen impact te hoeven hebben.

De lijnen binnen ETB Support Solution zijn duidelijk en kort en we kunnen snel schakelen daar waar nodig.

Daarnaast is er de saamhorigheid, het familiegevoel. Dat is heel erg sprekend voor alle medewerkers en iedereen zal elkaar helpen daar waar nodig is. Ook wordt iedereen geaccepteerd hoe hij of zij is. Woon je net in Turkije dan heb je snel een heel netwerk van mensen die jou bij willen staan. Eindejaarspieken worden ook echt als één groot team ondersteunt en iedereen doet wat ie kan om er continu een succes van te maken. 

In Turkije is callcenter werk geen tijdelijke bijbaan maar echt een carrière waar medewerkers graag elke dag hun steentje willen bijdragen en mee willen nadenken over verbeteringen voor de opdrachtgever en voor onszelf.

Wat is de meest gestelde vraag aan jou?
Werk jij als Nederlander in Turkije en is jouw man dan Turks?

Het grappige is dat er nog enorm snel gedacht wordt dat de liefde de enige reden kan zijn om naar Turkije te komen. Het is zeker een liefde die mij hier bracht echter is dat wel de liefde voor een professionele werkomgeving met ontplooiingskansen voor mijzelf, de zon, het lekkere eten en een fantastische club medewerkers die nog maandelijks groeit.

Foto: Kirstin van Veen (rechts) met collega's. Koningsdag op de Nederlandse ambassade.

 

Ben of je ken je iemand die dagelijks klantcontact heeft en lijkt het je leuk daarover te vertellen in deze rubriek? Mail naar redactie@customerfirst.nl en wees de volgende stem van klantcontact!

comments powered by Disqus