CX Company levert knowhow aan Randstad

CX Company levert knowhow aan Randstad
  • 23 januari 2014
  • Redactie

CX Company levert de technologie en de knowhow aan het nieuwe bedrijfsonderdeel van Randstad: Randstad Customer Intelligence BV (RCI). Jaap van Gent, CFO van CX Company,  wordt directeur operations.

Woordvoerder Dirk Jan Dokman van CX Company ziet met de komst van RCI de functie van de bestaande contactcenters verschuiven: 'De huidige contactcenters zijn vaak gericht op het geven van standa ardoplossingen waarbij medewerkers via standaardscripts proberen de klant tevreden te stellen. Die functie willen we zoveel mogelijk door selfservice laten overnemen, zodat de medewerkers van een contactcenter hun handen vrij krijgen om klanten via oplossingen op maat echt toegevoegde waarde te bieden. Dat bespaart kosten en levert een hogere klanttevredenheid op. De eerstelijnsmedewerkers van RCI krijgen dan ook meer vrijheid om zelfstandig beslissingen te nemen. Daar worden ze terdege op getraind.'

Selfservice
Consumenten schakelen steeds meer kanalen in om hun vragen, problemen of opmerkingen aan bedrijven voor te leggen: telefoon, e-mail, social media. Daarbij verwachten ze per omgaande een adequate reactie. Volgens de initiatiefnemers van RCI missen veel bedrijven de capaciteit, de knowhow en de innovatiekracht om de logistiek van deze multichannel aanpak effectief te realiseren. De organisatie streeft ernaar zoveel mogelijk problemen via selfservice op te lossen.
Voor CX Company - de moedermaatschappij van WebCare Company, SelfService Company en eHealth Company - opent de samenwerking nieuwe internationale groeimogelijkheden. CX Company (CX staat voor Customer Experience) helpt organisaties betere resultaten te halen uit hun online klantcontact en biedt advies en uitvoering bij selfservice, social media en live engagement. CX Company heeft de ambitie om wereldwijd de toonaangevende speler te zijn op gebied van online klantbeleving. Het bedrijf is nu al actief in 15 landen en mag grote internationals tot zijn opdrachtgevers rekenen. Mede door de samenwerking met Randstad ziet CX Company mogelijkheden voor verdere internationale groei.

comments powered by Disqus