Verint neemt KANA Software over

Verint neemt KANA Software over
  • 6 januari 2014
  • Redactie

Verint Systems Inc. neemt KANA Software, leverancier van customer service oplossingen, over. Dat is vandaag bekendgemaakt. Naar verwachting wordt de acquisitie uiterlijk in het eerste fiscale kwartaal van Verint in 2014 afgerond.

‘Dankzij deze overname kunnen wij een transparante customer engagement strategie aanbieden, die significante waarde toevoegt voor onze klanten en partners’, stelt Dan Bodner, ceo Verint. Hij is zeer onder de indruk van KANA. ‘Qua bedrijfscultuur passen deze twee organisaties goed bij elkaar en er is een sterke basis voor een succesvolle toekomst samen, zowel voor onze huidige klanten als prospects, onze klanten en onze werknemers.’

Consistente klantervaring
Mark Duffell, ceo KANA Software, is eveneens verheugd over de acquisitie. ‘Ons managementteam is enthousiast over de kans om aan te haken bij een wereldwijde technologieleider als Verint. Wij verwachten dat onze klanten net zo enthousiast zijn, zeker als zij meer weten over wat Verint en KANA kunnen betekenen voor wat betreft inzicht in het hoe, wat en waarom van de dagelijkse interactie met hun klanten.’

Door Actionable Intelligence van Verint te koppelen aan de customer service suites van KANA Software worden organisaties onder meer in staat gesteld ‘waardevolle, consistente en contextuele’ ervaringen te creëren die van belang zijn voor het betrekken van klanten’. Met de overname is naar verluidt een bedrag van zeker 377 miljoen euro gemoeid.

Prognoses
KANA voegt op basis van de acquisitie circa 900 wereldwijde klanten toe aan de Verint-organisatie, die reeds meer dan 10.000 klanten wereldwijd bedient. Tussen de klantenbestanden van beide bedrijven zit wel overlap. Wat de precieze gevolgen zijn voor de vestigingen in Nederland, is in dit stadium nog onduidelijk. Marije Gould, vice-president Marketing EMEA bij Verint: ‘Op dit moment is het te vroeg om er veel over te zeggen, maar op korten termijn richten we ons vooral op onze klanten en medewerkers en willen we het success van die organisaties beschermen en vergroten.’ Naar verluidt blijven beide merknamen voorlopig behouden.

In het persbericht spreekt Verint de verwachting uit dat KANA in 2014 een non-GAAP omzet realiseert tussen 140 en 150 miljoen dollar en een non-GAAP EBITDA tussen 40 en 45 miljoen dollar. Gould: ‘Verints financiele jaar loopt van februari tot januari en onze non-GAAP omzet in de eerste drie kwartalen van dit jaar was $ 652.9 M en we hebben een verwachting voor ons vierde kwartaal gezet van $250 tot $259 miljoen dollar (zonder KANA). Dus totaal voor Verint’s fiscale jaar zou dat neerkomen op ruim $ 900 miljoen.’ Verint had 3.500 medewerkers. Met de aanvulling van KANA’s 800 medewerkers komt die totale hoeveelheid nu uit op 4.300 werknemers.

Overnamepad
Verint maakte begin oktober 2013 bekend Tele'Train Software in Nederland over te nemen. Sindsdien opereert dat onderdeel van de Tele’Train Groep onder de naam ‘Tele’Train Verint’. Ook kocht Verint in 2013 Victrio, een leverancier op het gebied van fraudepreventie en identiteitsauthenticatie. Deze combinatie zorgt voor een ‘complete set van spraakbiometrie- en voorspellende analytics oplossingen’.

comments powered by Disqus