PowaTag betreedt Nederlandse markt

PowaTag betreedt Nederlandse markt
  • 21 februari 2014
  • Redactie

De Britse start-up Powa Technologies introduceert PowaTag in Nederland. De nieuwe innovatie maakt gebruik van smartphone-, bluetooth- en slimme informatietechnologie en is ontwikkeld voor consumenten, (fysieke) retailers en producenten.

PowaTag moet een product kopen naar keuze met je smartphone met een druk op de knop mogelijk maken; in fysieke winkels, op webwinkels of websites van producenten. ‘Nu vraag je aan een collega waar ze dat leuke jurkje of die mooie jas heeft gekocht. En als je jezelf er een paar dagen later toe weet te zetten om naar de desbetreffende winkel te gaan, dan kan het zomaar zijn dat die lijn al is uitverkocht of dat ze jouw maat niet meer hebben’, illustreert de Vlaamse vice president Business Development Benelux Igor Corvers in MarketingTribune. Hij vervolgt: ‘Maak je van Powa gebruik, dan fotografeer je gewoon het labeltje. Het product wordt herkend en vervolgens bestel je meteen. Eenvoudiger kan bijna niet.’

Dan Wagner, oprichter/directeur van Powa Technologies, houdt retailers en bedrijven voor dat ze met behulp van de innovatie hun klantbetrokkenheid ‘enorm vergroten’. Het Britse technologiebedrijf ontving recent een investering van ruim € 14 miljoen voor PowaTag. Deze kapitaalinjectie volgt op een eerdere investering van € 55 miljoen dollar.

comments powered by Disqus