Genesys koopt social serviceaanbieder Solariat

Genesys koopt social serviceaanbieder Solariat
  • 19 maart 2014
  • Redactie

Solariat, aanbieder van een analyticsplatform en social klantenservice, is toegevoegd aan het Genesys-portfolio. Dankzij de integratie kan de klantcontactspecialist de bedoelingen van klanten identificeren.

Met de overname van het Amerikaanse Solariat zet de progressie van Genesys door. Zo nam de leverancier van contactcentersoftware in mei 2013 nog SoundBite over en gaf het kortgeleden te kennen afgelopen jaar sowieso ruime omzetcijfers te hebben gedraaid.

Binnen afzienbare tijd wordt SocialOptimizr, de oplossing van Solariat, geïntegreerd met het Customer Engagement platform van Genesys. De uitbreiding maakt het onder meer mogelijk de bedoelingen van klanten te identificeren en ‘action-ability’ scores aan klanten toe te kennen. Tevens is de analyticsoplossing in staat te bepalen of een automatische of een persoonlijke reactie is vereist.

Consistent
Paul Segre, president en ceo van Genesys, stelt dat één van de grootste uitdagingen van customer experience leiders vandaag de dag is proberen te begrijpen wat hun klanten zeggen op social media en wat ermee te doen. Een ontmoedigende taak, vindt hij. ‘De combinatie van de social analytics technologie van Solariat met ons platform geeft onze klanten echter een krachtige nieuwe tool in handen. Hiermee kunnen zij eindklanten accurate en consistente antwoorden over alle touchpoints leveren, inclusief social media’, promoot Segre.

comments powered by Disqus