Klant Contact Services past gamification toe

Klant Contact Services past gamification toe
  • 16 april 2014
  • Redactie

Klant Contact Services (KCS), zelfstandig onderdeel van Achmea, gebruikt sinds kort selectietool TalentPitch van Harver voor het vinden van gemotiveerde agents. Het gamificationprogramma test kandidaten op verschillende vaardigheden en competenties.

‘Met TalentPitch kunnen wij concreter op zoek naar de ideale klantcontactspecialist, omdat het direct inzicht geeft in de juiste competenties die een KCS ‘er moet hebben. De matchingscore gaat ons helpen om te bepalen of we het sollicitatieproces verder in gang zetten. We hebben nu dus eerder inzicht om een maximaal wervingsresultaat te behalen’, legt Marjolein Bijvoets, recruiter bij KCS, uit.

Competenties
De selectietool wordt op alle drie de vestigingen (Utrecht, Zoetermeer, Amsterdam) van Klant Contact Services ingezet. Kandidaten worden door middel van een game met contactcenter scenario’s en een intelligentie- en competentietest getest op verschillende vaardigheden en competenties waarover een KCS’er dient te beschikken.

Volgens Siert Akel, productmanager Harver, helpt TalentPitch de klantcontactspecialist meer gericht de juiste agents te zoeken. ‘Kandidaten worden pas uitgenodigd nadat zij het selectieprogramma doorlopen hebben en al beoordeeld zijn op hun contactcenterspecifieke vaardigheden en competenties. Hiermee bespaart KCS veel tijd in het sollicitatieproces en op wervinggebied. Kostbare tijd wordt alleen nog aan de juiste agents besteed’, stelt hij.

comments powered by Disqus