Coníche neemt Philipse Business School en SFCM over

ConÍche neemt Philipse Business School en SFCM over
  • 3 juli 2014
  • Redactie

Philipse Business School en School for Customer Management (SFCM) behoren per 1 juli 2014 tot het portfolio van Coníche. Met deze overname breidt de advies- en interim organisatie wederom haar Kennishuis van Klantcontact uit. Hanny Philipse treedt af als CEO.

De trainingen, workshops en opleidingen worden op dezelfde wijze voortgezet en de twee labels blijven onafhankelijk, vertelt Anja Hulsenboom, CCO van Philipse Business School, desgevraagd. Een overname door een grote opleider was volgens haar niet ondenkbaar geweest, echter gaven Philipse en zij nadrukkelijk de voorkeur aan een partij met een duidelijke klantcontactvisie. Coníche kwam uit de bus, onder meer gezien de oprichting van het Kennishuis en de recente overname van werving- en selectiespecialist Accelerate International (november 2013, red.). ‘SFCM en Philipse Business School zijn nu toegevoegd aanhet Kennishuis. Zowel voor Coníche als voor ons betekent dit een uitbreiding van diensten.’ Hulsenboom blijft aan als directeur. In deze functie is zij verantwoordelijk voor de sales en de operatie van de betreffende opleidinglabels.

Klantcontactgoeroe
Ook al treedt Hanny Philipse uit als CEO, als programmadirecteur van School for Customer Management  blijft ze betrokken. Zij zal zich focussen op aanpalende vakgebieden als marketing en sales en zal als bruggenbouwer het belang daarvan onderstrepen. ‘Hanny gaat bijvoorbeeld de marketingopleiding meer laten aansluiten op klantcontact’, verduidelijkt Hulsenboom. Andere vakgebieden waaraan moet worden gedacht, zijn backoffice en technical field services (after sales). Hulsenboom werkte bijna 17 jaar samen met Hanny. ‘Ze stapt nu af van de dagelijkse leiding, dus in die zin wordt het toch anders. Ik ga mijn maatje missen. Hanny is echt een ‘klantcontactgoeroe’!’

Voor Philipse is de krachtenbundeling een logisch gevolg als partijen dezelfde passie en visie delen om tot nog meer klantwaarde te komen. ‘De hoogwaardige customer managementkennis en praktijkervaring van Coníche is direct beschikbaar om ons opleidings- en trainingsportfolio trendzeker verder in te richten en uit te breiden. Op deze manier kunnen we de veranderingen in organisaties nog beter begeleiden en borgen’, verklaart zij.

50 jaar expertise
Marco Vianen, directeur Coníche, spreekt van vijftig jaar klantcontactervaring die in zijn organisatie tot elkaar is gekomen, dankzij de samenvoeging met Philipse Business School. ‘Onze visie en strategie is dat we een totaalleverancier willen zijn voor kennis op het gebied van klantcontact. Naast advies, interim ondersteuning en werving & selectie is opleiden dan een hele logische vervolgstap. Kijkend naar organisaties die opleidingen verzorgen binnen ons vakgebied, is er maaréén serieuze partij die naast maatwerktrainingen, geaccrediteerde mbo-, hbo en mba-opleidingen aanbiedt vanuit een passie voor klantcontact en dat is Philipse Business School.’ Wat Vianen betreft kan het Kennishuis zelfs nog verder worden uitgebreid. ‘Wij willen alle kennis en expertise kunnen bieden die mogelijk is om op het hoogst mogelijke niveau bij te kunnen dragen aan het succes van onze relaties.’ Hij is bovenal blij dat zowel Philipse als Hulsenboom betrokken blijven. ‘De indrukwekkende expertise en ervaring in customer management van Hanny laten we natuurlijk niet zo maar gaan. Daarnaast ben ik erg blij dat Anja aanblijft als directeur, waarmee de borging van de kennis en ervaring goed geregeld is.’

comments powered by Disqus