Campagne aangekondigd voor 14+netnummer

Campagne aangekondigd voor 14+netnummer
  • 21 augustus 2014
  • Redactie

Met minder dan een half jaar te gaan tot de deadline van 1 januari 2015 zijn momenteel 390 van de 403 gemeenten aangesloten op het 14+netnummer. Na de zomervakantie intensiveert het 14+netnummerteam op tal van manieren zijn communicatie.

Het is essentieel dat alle gemeenten aansluiten, omdat dan de doorontwikkeling van het telefoniekanaal serieus kan worden opgepakt. Reden voor het 14+netnummerteam om vanaf eind augustus tot begin oktober regiosessies te houden, elf in totaal, waarin gemeenten worden bijgepraat over de laatste ontwikkelingen. Wat hebben gemeenten nog meer nodig dan de toolkit om het 14+netnummer naar hun burgers te communiceren?
Daarnaast wordt op 31 oktober het congres 'Houd de lijn open! – toekomst en context van het gemeentelijk telefoniekanaal' gehouden, waarin onder meer gemeenten, samen met leveranciers, workshops aanbieden over uiteenlopende onderwerpen als gemeentelijke samenwerking in Klantcontact Centra,  het inrichten van het KCC op de decentralisaties en het gebruik van moderne communicatiekanalen als bijvoorbeeld WhatsApp.

Online communicatietoolkit
Een groot aantal gemeenten heeft inmiddels aangegeven ondersteuning te wensen in hun communicatie over het 14+netnummer aan de burgers. Hiervoor heeft KING onder meer een online communicatietoolkit samengesteld. Die bestaat uit online banners, posters en promotiemateriaal. Enkele voorlopers gebruiken de toolkit al; diverse andere gemeenten zetten de kit in na de zomervakantie.

comments powered by Disqus