NLE gebruikt Mendix App Platform voor klantcontact

NLE gebruikt Mendix App Platform voor klantcontact
  • 18 augustus 2014
  • Redactie

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) maakt sinds deze zomer gebruik van het Mendix App Platform. Dagelijks passen ongeveer tweehonderd medewerkers van de energieleverancier het systeem toe om klantgegevens op te zoeken, klantcontacten te registreren en front- en backofficeprocessen te starten.

First Consulting, het bureau dat de implementatie verzorgde bij NLE, heeft verschillende applicaties dusdanig gemodelleerd dat ze aansluiten op het gehandhaafde SAP back-end systeem. In de ProcessenApp zijn alle processen gedefinieerd en is de afhandeling hiervan geregeld. Tevens is een klantcockpit opgenomen in deze app, zodat contactcentermedewerkers van de betreffende energieleverancier snel klantinformatie kunnen raadplegen en wijzigen. De geïnstalleerde applicaties communiceren met een IntegratieApp die gekoppeld is aan de interne datalaag, SAP, een e-mail- en brievenserviceprovider en andere partijen.

Gedurende het project zijn steeds meer NLE-medewerkers betrokken en getraind in het gebruik van Mendix’ platform. Hierdoor is het energiebedrijf zelf in staat om de voorradige apps te beheren en nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. First Consulting blijft aan de zijlijn  betrokken om grote veranderingen door te voeren voor klanten en partners.

comments powered by Disqus