Cold calling passé volgens LinkedIn startup

Cold calling passé volgens LinkedIn startup
  • 18 maart 2015
  • Redactie

‘Niemand zit meer te wachten op die onpersoonlijke telefonische verkoopgesprekken’, meent Perry van Beek, mede-oprichter van de Nederlandse startup Linkedintoresults. Vanuit die overtuiging is hij, samen met zijn compagnon Nivar Fuchs, een andere weg ingeslagen: potentiële klanten ‘warm’ benaderen vanuit het eigen LinkedIn-netwerk van de verkoper.

Van Beek stelt dat niet alleen klanten genoeg hebben van cold calling. ‘Ook verkopers merken dat die dat steeds minder goed werkt. Zij willen graag op een andere manier werken. Maar echt overgaan op social acquisition (warm benaderen via het eigen LinkedIn-netwerk, red.) gebeurt toch niet.’ Te veel gedoe voor verkopers, beweert de ondernemer.

Linkedintoresults benadert ‘zorgvuldig geselecteerde’ prospects uit naam van de verkoper mét introductie uit hun eigen sociale netwerk. Als potentiële klanten 'warm' genoeg zijn, kan de verkoper zelf een gesprek inplannen. De startup helpt bedrijven om hun social acquisition op de rit te krijgen, bijvoorbeeld door middel van trainingen of door het aanleveren van leads. Sinds de oprichting in het najaar van 2014 werken nu 14 mensen voor de jonge onderneming.

comments powered by Disqus