Vraag naar wearables gedaald

Vraag naar wearables gedaald
  • 31 augustus 2015
  • Redactie

De vraag van consumenten naar wearables is in de eerste helft van 2015 behoorlijk afgenomen in vergelijking met de cijfers eind 2014. Dat beweert Argus Insights, een Amerikaans marktonderzoeksbureau in een nieuw rapport. Argus ziet een piek van enthousiasme onder consumenten in januari, en daarna gaat de grafiek stijl naar beneden.

Na flinke groei in 2014 – zoals de vele marktonderzoeken destijds ook al voorspelden – wordt de eerste helft van 2015 gekenmerkt door een dip, aldus het onderzoeksbureau. Het dook in ruim 300.000 online reviews van consumenten sinds januari 2014, en berekende aan de hand van het aantal reviews en de content een zogenaamde consumer delight score.

Marktleider
De smartwatches van LG, Motorola en Google worden over het algemeen goed beoordeeld door consumenten, vermeldt het onderzoeksrapport. Marktleider Fitbit blijft wel de household name als mensen denken aan wearables.
De analyse van duizenden reviews correleert direct met de verkoopcijfers van fabrikanten van wearables, volgens de CEO van Argus. Met een afnemende vraag en minder buzz zou ook de verkoop van wearables afnemen.


 

comments powered by Disqus