Klantvraag leidend in digitale transformatie

Klantvraag leidend in digitale transformatie
  • 7 september 2015
  • Redactie

Ruim driekwart van de ondervraagde bedrijven in Europa is bezig met een digitale transformatie. Dat blijkt uit recent onderzoek van Stibo Systems, leverancier van Master Data Management oplossingen. Volgens de uitkomsten is de klantvraag voor velen de belangrijkste reden om digitaal te gaan.

Het onderzoek is gehouden onder tweehonderd c-level en IT-profssionals werkzaam bij Europese organisaties van meer dan 1.000 fte. Naast de Benelux zijn de respondenten afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Spanje, Denemarken en Zweden. Gemiddeld is 77% actief op het vlak van de digitale transformatie, waarbij 59% aangeeft hier meer in te investeren dan voorgaande jaren. Het managen/servicen van klanten wordt genoemd als de voornaamste reden voor digitale omslag. Klantbeleving en IT-infrastructuur complementeren deze top 3. Voor tweederde van de ondervraagde bedrijven is vormen een gebrek aan databeschikbaarheid en -kwaliteit grote obstakels voor een transformatie naar online.

Dataworsteling
De digitale economie biedt volgens Simon Walker, director of Innovation bij Stibo Systems, geweldige mogelijkheden. ‘Bedrijven zien de voordelen, maar blijken bij de transformatie of optimalisatie van hun digitale strategie nog wel te worstelen met data, zowel met de beschikbaarheid, als met de kwaliteit en consistentie. Goede planning is essentieel en wordt vaak onderschat.’

Bijschrift tabel hieronder: Welke metrics worden gebruikt om het succes van activiteiten in relatie tot de digitale transformatie te monitoren?


Rapport downloaden.

comments powered by Disqus