Watermelon ontvangt investering van €150.000
De Nederlandse start-up Watermelon, aanbieder van een klantenservicetool waarmee bedrijven makkelijk met klanten kunnen WhatsAppen, heeft een investering van € 150.000 binnengehaald. De jonge ondernemers willen het geld benutten om de service ontwikkelen tot een platform dat klantservice via social messaging voor iedereen toegankelijk maakt.
Momenteel maken meer dan 460 bedrijven gebruik van de klantenservicesoftware van het in juni 2015 gelanceerde Watermelon, waaronder de Belastingdienst, Dura Vermeer en Modemusthaves. Doorontwikkeling houdt in dat bedrijven straks vanuit één systeem berichten kunnen sturen naar verschillende messenger-apps. Niet alleen via WhatsApp, maar ook via apps zoals Facebook Messenger, Google Hangouts en Telegram kunnen bedrijven dan klantenservice aanbieden. Hootsuite is een vergelijkbaar platform.
Watermelon is op dit moment in meer dan tien landen (West-Europa en Zuid-Amerika) aanwezig. Het systeem is beschikbaar in vier talen: Engels, Frans, Duits en Nederlands.
- social messaging
- Watermelon
- software
- doorontwikkeling
- klantenservicetool
- investeringskapitaal