Sennheiser lanceert nieuwe contactcenterheadsets

Sennheiser lanceert nieuwe contactcenterheadsets
  • 23 februari 2016
  • Redactie

Op het Mobile World Congress kondigt Sennheiser zijn nieuwste generatie PRESENCE Mobile Series aan. Met deze headsets kunnen altijd en overal gesprekken met hoge audiokwaliteit worden gevoerd, ‘ook in de meest uitdagende geluidsomgevingen’.

De opmars van Unified Communications (UC) zorgt voor een snelle groei van Sennheisers mobiele headsets en speakerphones voor de zakelijke contact center & office (CC&O) markt, meldt de headsetfabrikant. Een steeds groter aandeel van de inkomsten van het bedrijf komt inmiddels van Unified Communications (UC) oplossingen. ‘Om binnen moderne organisaties en teams beter, flexibeler en mobieler te kunnen werken, zijn er nieuwe oplossingen nodig. De afgelopen jaren is er dan ook een enorme vraag ontstaan naar nieuwe mobiele communicatiemiddelen voor de zakelijke markt’, zegt Andreas Bach, president Sennheiser Communications A/S. ‘Ons portfolio voor de CC&O-markt is erop gericht om communicatie op de steeds complexer wordende werkplek te stimuleren, altijd met geluidskwaliteit en design als uitgangspunt.’

Het Mobile World Congress, dat jaarlijks in Barcelona plaatsheeft, is maandag van start gegaan en duurt nog tot en met aankomende donderdag.

MessageBird
‘Nederlands trots’ op het MWC is MessageBird, bericht RTL Z vandaag. Deze Nederlandse start-up, die ook kantoren heeft in Londen, Miami en Hamburg, telt inmiddels 35 werknemers en zijn communicatietool wordt door ruim 10.000 bedrijven toegepast. ‘Wij bieden een platform aan waarmee organisaties in één keer heel veel mensen kunnen bereiken’, vertelt de 31-jarige Robert Vis, ceo van MessageBird. Via sms bijvoorbeeld, dat volgens hem nog steeds een enorm belangrijk communicatiemiddel is. ‘Er zijn 7 miljard smartphones die je met een sms'je kunt bereiken, dat is een stuk meer dan bijvoorbeeld een Facebook.’ Maar ook berichtjes versturen via WhatsApp, Telegram en WeChat is sinds kort mogelijk middels ‘zijn’ platform.

Eén van de klanten van de start-up, is HelloFresh. Dit bedrijf zet MessageBird in om klanten over hun maaltijdenbox te informeren. Een Nederlands ziekenhuis zet het platform in om afspraken in te plannen, terwijl incassobureau Intrum Justitia via het betreffende platform mensen met een sms'je weten dat ze hun rekeningen moeten betalen.

comments powered by Disqus