IPG Nederland wisselt de wacht

IPG Nederland wisselt de wacht
  • 12 juli 2016
  • Redactie

Jeroen de Vries zwaait af als ceo van IPG Nederland. Wel blijft hij als adviseur verbonden aan de klantcontactspecialist. IPG’s huidige operationeel directeur, François de Leeuwe, neemt het management van de overneming over als algemeen directeur.

Sinds de overname van Experience Groep door IPG leidde De Vries de integratie van de stafafdelingen HR, Finance en ICT en de verplaatsing van de contactcenterlocatie van Experience Groep in Eindhoven naar de vestiging van IPG in Helmond. Afgelopen najaar is bovendien een flagship contactcenter gerealiseerd in Amsterdam en is de vestiging in Maastricht uitgebreid met multilingual opdrachtgevers. Inclusief de vestiging in Rotterdam komt de totale capaciteit neer op zo’n 650 werkplekken en circa 450 fte. Na het afronden van deze integratie is het voor De Vries ‘tijd om het stokje door te geven’. ‘Dat was al het plan, maar de exacte timing moesten we nog afstemmen. Dat moment is nu daar. De overdracht heeft deze maand plaats en ik ben nog in dienst tot 1 november dit jaar. Wel blijf ik nog betrokken als lid van de Raad van Advies’, deelt De Vries met CustomerFirst, die ‘met een goed gevoel’ terugtreedt. De adviseur geeft aan dat IPG een goede, middelgrote speler is, die veel kansen heeft om zijn positie verder uit te breiden. ‘Wij leveren zowel facilitaire diensten als managed insourcing en we hebben ook nog een technologiepoot. Een mooie combi!’ De komende maanden benut De Vries om zijn vervolgstappen duidelijker te krijgen. Dat kan naar eigen zeggen nog alle kanten op. [Lachend]: ‘Na jaren hard werken eerst maar eens vakantie vieren.’

Op zijn beurt laat François de Leeuwe (zie foto onder) weten blij te zijn om zo’n mandaat te krijgen, doelend op het algemeen directeurschap van IPG Nederland. Wat is het plan? ‘Groei faciliteren. Afgelopen jaar stond in het teken van consolideren en duidelijk krijgen wat onze entiteit is. We blijven inzetten op zowel outbound als inbound, plus technische support. Wel moeten we aan onze naamsbekendheid werken. Dat moet groeien, onder meer door deel te nemen aan leuke events, marketing en we bouwen eveneens uit door kwaliteit te blijven leveren. Dat moet je continu bewijzen.’

comments powered by Disqus