Allsecur lanceert Pechhulp on demand

Allsecur lanceert Pechhulp on demand
  • 26 september 2016
  • Redactie

Allsecur brengt Allsecur Pechhulp on demand op de markt. De gemiddelde autobezitter heeft namelijk maar eens in de vijf jaar daadwerkelijk problemen met de auto. Toch heeft ruim 74% van de autobezitters in Nederland een abonnement op een pech-hulpdienst.

Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Allsecur. De gemiddelde autobezitter kampt maar eens in de vijf jaar daadwerkelijk met pech met de auto. 23% heeft zelfs nog nooit problemen gehad. Toch betalen deze mensen jaarlijks al snel €100,- voor pechhulp. Daar maken zij dus nauwelijks gebruik van.

Geen nutteloos abonnement
‘We zien een duidelijke behoefte bij de consument’, aldus Ron Adams, Brand Manager van Allsecur. Hij constateert dat steeds meer diensten on demand worden aangeboden. ‘Mensen willen niet meer vastzitten aan een abonnement waar ze geen gebruik van maken.‘

Met Pechhulp on demand van de verzekeraar kunnen automobilisten vertrouwen op pechhulp, zonder abonnementskosten.

Voor alle automobilisten
Allsecur Pechhulp on demand is er voor alle automobilisten in Nederland. ‘Het enige wat zij nodig hebben als zij autopech hebben is onze gratis app’, zegt Adams. Allsecur maakt gebruik van de pechhulpverlening van Allianz Global Assistance. Die beschikt over een netwerk van duizenden pechhulpverleners in Nederland en Europa.

Gratis app voor alle automobilisten
De dienst is op te roepen via een gratis app (Android en iOS) en mobiele website. Met een paar kliks is hulp aan te vragen. Hiervoor is alleen een telefoonnummer, naam en kenteken nodig.

Zodra een pechhulpverlener onderweg is, ziet de gebruiker wie op weg is naar de pechlocatie. De automobilist ziet ook real-time waar de pechhulpverlener zich bevindt.
Allsecur Pechhulp on demand hanteert in Nederland drie tarieven: € 65,- voor starthulp; € 90,- voor reparatie ter plaatse; € 120,- voor transport naar een garage.

Update - 01 februari 2017
In 5 maanden tijd hebben meer dan 50.000 mensen de app gedownload, meldt de autoverzekeraar. Inmiddels zijn ruim 1.000 automobilisten weer op weg geholpen na een pechgeval. Willem Snijders, de ceo Allianz Global Assistance Benelux die de pechhulp verleent, stelt dat de reactie op de on demand pechhulp goed zijn: ‘In totaal beoordeelden ruim 650 automobilisten met pech onze on demand hulpverlening, 94% is tevreden en daarvan beoordeelt zelfs 65% de hulpverlening met de hoogste score.’

comments powered by Disqus