Picnic trekt grote broek aan
Online super Picnic wil over drie jaar boodschappen bezorgen in pakweg 40 à 50 Nederlandse steden. De app bedient momenteel klanten in zes steden, waarvan Almere de jongste bezorglocatie is.
De circa zeventig elektrische wagentjes van Picnic leveren de bestelde kruidenierswaren af bij 14.000 klanten in totaal, schrijft het Financieele Dagblad. Zeventig procent hiervan is vaste klant. De huidige populariteit van het bedrijf brengt met zich mee dat de digitale kruidenier noodgedwongen een wachtlijst moet hanteren voor potentiële klanten. Zo willen in Almere 3.000 nieuwe mensen via de app boodschappen bestellen, terwijl in Utrecht 2.300 prospects in de wacht staan.
Nieuw dc
Medeoprichter Michiel Muller geeft in de betreffende krant aan dat er in 2017 een nieuw distributiecentrum komt, naast dat in Nijkerk. ‘Het nieuwe dc moet voor een aanzienlijke vergroting zorgen. We willen dan in hoger tempo steden toevoegen.’ Bij de werving en selectie van bezorgers let Picnic met name op de mate van servicegerichtheid.
In de komende uitgave van CustomerFirst (07/08-2016) lees je meer over de markt van websupers, met bijdragen van Picnic, Albert Heijn en Plus.
- uitbreiding
- service
- app
- websuper
- online boodschappen bestellen
- digitale kruidenier
- Picnic
- distributiecentrum