Tips aan ledenorganisaties om zich geliefd te maken

Tips aan ledenorganisaties om zich geliefd te maken
  • 28 september 2016

Ledenorganisaties moeten goed nadenken hoe zij het menselijke en digitale aspect strategisch inzetten om hun leden optimaal te bedienen. Een Customer Engagement-strategie helpt daarbij. In haar nieuwste eBook ‘Customer Engagement voor ledenorganisaties’ geeft CRM Partners hierover adviezen'.

De branche kan inzetten op twee ontwikkelingen: de transformatie richting een digitaal businessmodel met behulp van IT, en de verandering naar een klantgerichte organisatie via de inzet van menselijke emotie. Het eBook geeft theorie en praktische tips aan ledenorganisaties om zichzelf geliefd te maken bij hun leden.

Klantrelatiefilosofie
Customer Engagement is een filosofie van de klantrelatie die uitgaat van een extreme vorm van klantgerichtheid en service. Een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie wordt nagestreefd. Maar het contact met leden is steeds vaker digitaal van aard. Dat maakt het persoonlijke klantcontact steeds waardevoller. 

Menselijk en digitaal aspect
Hoe zetten ledenorganisaties het menselijke en digitale aspect strategisch nu in om hun leden optimaal te bedienen? Met investering in Customer Engagement kunnen zij tevreden leden, betrokken leden creëren die loyaal zijn en optreden als ambassadeur.

Volgens Peter Drost, verantwoordelijk voor het MembersLab bij CRM Partner ligt de lat hoof in de ledenbranche omdat de consumentenmarkt fanatiek bezig is om het hart van de klant te veroveren.

‘Juist die extreme klantgerichtheid zorgt ervoor dat de lat hoog ligt in de ledenbranche. Wanneer je slimme en makkelijke technologie combineert met menselijke emotie heb je de ingrediënten in huis om van leden ambassadeurs te maken. Benieuwd of je dit al onder de knie hebt? Doe dan de Customer Engagement-test.

 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link