Genesys: 'Nieuw CX-tijdperk breekt aan'

Genesys: 'Nieuw CX-tijdperk breekt aan'
  • 05 december 2016
  • Redactie

Met het afronden van de overname van Interactive Intelligence breekt er voor Genesys naar eigen zeggen een nieuw tijdperk aan in customer experience. ‘Samen met Interactive Intelligence vormen we de grootste innovatieve leider die puur gericht is op het leveren van buitengewone klantervaringen’, aldus Paul Segre, die ceo blijft van Genesys.

De eerder aangekondigde acquisitie is op 1 december jongstleden beklonken. Het hoofdkantoor van Genesys blijft in Daly City (California), met belangrijke kantoren in Indianapolis (Indiana) en Durham (North Carolina). De nieuwe organisatie telt nu meer dan 10.000 klanten in meer dan 100 landen en faciliteert meer dan 25 miljard klantinteracties per jaar.

Klanttevredenheidmeting
Tom Eggemeier, president van Genesys, geeft in een reactie aan blij te zijn de missie van zijn organisatie nu te kunnen versnellen om een iconisch bedrijf te zijn voor onze medewerkers en klanten. ‘Deze combinatie positioneert ons in het komende tijdperk als een top-50 werkgever met een voor onze branche leidende NPS, het beste meetinstrument voor customer satisfaction.’

De aandeelhouders van Interactive Intelligence ontvangen $ 60,50 per gewoon aandeel dat zij bij het sluiten in bezit hadden met een totale transactiewaarde van ongeveer $ 1,4 miljard. Door het afronden van de transactie is Interactive Intelligence niet langer beursgenoteerd en vormen de gewone aandelen geen onderdeel meer van de Nasdaq.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link