Chatbots brengen kijkers Game of Thrones up-to-date

Chatbots brengen kijkers Game of Thrones up-to-date
  • 7 juli 2017
  • Redactie

Een chatbot is voor veel bedrijven een ideaal middel om klanten eenvoudig en kostenefficiënt wegwijs te maken in een wirwar van producten en regels. Datzelfde principe blijkt toepasbaar op de tv-serie Game of Thrones, waarvan het zevende seizoen binnenkort begint. Voor wie het overzicht is kwijtgeraakt door de overvloed aan karakters, locaties en verhaallijnen, is nu een aantal chatbots ontwikkeld.

Zo ontwikkelde tv-aanbieder Ziggo, dat de serie in Nederland uitzendt, de Guide of Thrones. Deze geeft je alle informatie over de belangrijkste personages die je nodig hebt om te beginnen aan Game of Thrones of als je een opfriscursus wilt. Door te klikken op de Shuffle-knop krijg je een willekeurig personage te zien en vanaf dat moment krijg je suggesties om dieper op dat personage in te gaan of iets over gerelateerde personages te lezen. Elk karakter is gekoppeld aan een combinatie van emoji’s.

Grappen
Uitgebreider is de GoTBot, die ook informatie geeft over onder meer stambomen, bijnamen en woningen. De Engelstalige bot neemt de serie tegelijkertijd ook op de hak, door grappen te verwerken in de antwoorden. Voor wie Game of Thrones nog niet (helemaal) heeft gezien, bevat de bot wel een aantal spoilers.

Het zevende seizoen van de HBO-serie begint in Amerika op 16 juli, in ons land is dat een dag later. De verwachting is dat ook dit keer veel mensen de serie zullen downloaden of streamen. Het vorige seizoen was Game of Thrones voor het vijfde jaar op rij de meest (illegaal) gedownloade serie.

comments powered by Disqus