QuoteFirst: Ralph Hamers (ING)
Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.
- ‘Klantervaring is belangrijker dan ooit. De grote technologiebedrijven hebben de lat hoog gelegd. Het bestellen van een Uber werkt in San Francisco precies hetzelfde als in Zuid-Afrika of Amsterdam. Dat ervaart de klant als frictieloos, instant en relevant. Zo zie ik ook de toekomst van het bancaire systeem.’
- ‘Het verschil maak je met dienstverlening, niet met producten.’
- ‘Over twee jaar gaat ons nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam-Zuidoost open. Ik hoop dat we daar zo’n Silicon Valley-achtig ecosysteem kunnen creëren.’
- ‘Ik wil dat onze pot met geld alleen ingezet wordt op gebieden waar het de naam van ING verbetert of waar het de klantervaring versterkt. We kijken iedere dag naar de Net Promoter Score: waarom komen mensen bij ons en waar kunnen we onze dienstverlening verbeteren.’
- ‘ING moet de kant van Apple op. Wie in de toekomst op ons platform diensten komt aanbieden, moet waarde toevoegen voor de ING-klant.’
Lees hier het volledige interview dat Het Financieele Dagblad onlangs had met ING-ceo Ralph Hamers.
- QuoteFirst
- NPS
- Silicon Valley
- Uber
- Ralph Hamers
- San Francisco
- ING
- klantervaring
- dienstverlening
- Apple
comments powered by Disqus