Klantgerichtheid geeft doorslag voor verkopers voedingssupplementen

Klantgerichtheid geeft doorslag voor verkopers voedingssupplementen
  • 16 november 2017
  • Redactie

Voedingssupplementen vormen een opkomende markt, zowel in fysieke winkels als in e-commerce. Tegelijkertijd is de concurrentie heftig. Hun geheime wapen in deze strijd is klantgerichtheid. Een snelle ronde langs verschillende spelers in de markt leert dat ook pillen- en poederleveranciers niet kunnen overleven zonder aandachtig te luisteren naar de klant.

Athleteshop is één van de webshops voor voedingssupplementen die aan bod komen in de nieuwste editie van Twinkle. ‘Wij willen voor sporters het begin van hun customer journey zijn’, stelt marketingdirecteur Justus Wever. ‘Sporters moeten niet op Google beginnen, maar bij ons, voor advies, inspiratie en een snelle levering tegen een goede prijs.’ Het bedrijf is naast ons land actief in onder meer Duitsland, Scandinavië en de VS. ‘Aangezien we service belangrijk vinden, staan we onze buitenlandse klanten dus ook te woord in al die talen.’

Loyaliteit
Een andere speler in de branche is De Online Drogist. Ook bij dit bedrijf is service doorslaggevend. ‘In het enorme productassortiment helpen wij de klant met het maken van de juiste keuze. En dat is nog niet zo simpel. Voor vitamine C kunnen onze klanten kiezen uit 225 producten’, zegt verkoopdirecteur Arno Engberts. ‘Loyaliteit ontstaat als je de problemen van een klant goed oplost. Wij hebben klanten die al sinds 2008 bij ons bestellen.’

René Smeding, cmo van Body & Fit, vertelt dat zijn servicemedewerkers allemaal een relevante achtergrond hebben. ‘Steeds meer consumenten leven en eten bewust. Goed advies is daarvoor essentieel. Op ons callcenter in Heerenveen werken dertig mensen, allemaal geselecteerd op hun voedingsachtergrond. En voor de back-up hebben we nog eens tien diëtisten in huis. Zo kunnen we alle vragen juist beantwoorden.’

Het volledige artikel over de opkomende markt voor voedingssuplementen is te lezen in de nieuwste editie van Twinkle.

comments powered by Disqus