Genesys vergroot inzicht klantreis met overname Altocloud

Genesys vergroot inzicht klantreis met overname Altocloud
  • 28 februari 2018
  • Redactie

Genesys kondigt aan de overname van Altocloud, leverancier van customer journey analytics, te hebben afgerond. Middels deze overname kan Genesys artificial intelligence en machine learning inzetten en klanten helpen aan concrete data over alle fasen van de customer journey.

Altocloud biedt volgens Genesys passende customer journey-oplossingen voor hun klanten door op het juiste moment in de klantreis een gewenste actie te stimuleren. Genesys verwerft door de overname dit inzicht in klantdata. Paul Segre, ceo van Genesys: ‘Met de acquisitie van Altocloud optimaliseren en verbinden we nog beter de hele customer journey, gericht op de beste resultaten. We zijn met name enthousiast over applicaties […] waarmee organisaties live een beeld vormen van het gedrag van consumenten en hun potentieel als klanten.’

In het persbericht licht Genesys toe dat huidige klanten van Altocloud significante verbeteringen ervaren. Dit betekent tevens een vooruitgang voor Genesys. ‘Met deze inzichten kunnen medewerkers direct actie ondernemen en zijn bedrijven beter dan ooit gepositioneerd voor de conversie van shoppers naar kopers’, aldus Segre.

AI
Klanten van Genesys kunnen door de overname in realtime een customer journey beoordelen. Daarnaast zijn zij in staat klantgedrag te voorspellen door de inzet van AI. Analyses van eerder gedrag worden immers worden gebruikt om toekomstig klantgedrag te voorspellen en context te bieden aan de customer journey.

comments powered by Disqus