CustomerFirst Publieksprijs: 30 nominaties

CustomerFirst Publieksprijs: 30 nominaties
  • 23 maart 2018
  • Redactie

Dertig bedrijven zijn dit jaar in de running voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, de publieksprijs van de CustomerFirst Awards. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de feestelijke gala-avond op donderdag 19 april, in het Beatrix Theater in Utrecht.

Aan de verkiezing van de CustomerFirst Publieksprijzen gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Bedrijven kunnen geen stemmen werven of klanten oproepen te stemmen. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SamSam, het consumentenpanel van SAMR. In 2017 zijn er 35.000 beoordelingen opgehaald.

In alfabetische volgorde ziet de lijst met genomineerden er als volgt uit:

  • 123inkt.nl
  • Albert Heijn
  • ANWB
  • Bijenkorf
  • bol.com
  • Bonprix
  • Bruna
  • Centraal Beheer Achmea
  • Coolblue
  • DA drogist
  • Deen
  • Diergaarde Blijdorp
  • Efteling
  • EMTÉ Supermarkten
  • Esprit
  • Etos
  • Gall & Gall
  • Greetz
  • Hornbach
  • ICI Paris XL
  • Jan Linders
  • KLM
  • Miss Etam
  • Pearle
  • Plus
  • Rituals
  • Univé
  • Van der Valk
  • wehkamp.nl
  • Zilveren Kruis Achmea

Opvallend
- Bijenkorf stond vorig jaar op nr. 43.
- Wehkamp.nl komt van nr. 51.
- Zilveren Kruis Achmea stond vorige keer op nr. 78.
- Van de top-10 van afgelopen editie terug te vinden: Coolblue (vorig jaar nr. 1), Efteling (vorig jaar nr. 9), EMTÉ (vorig jaar nr. 10), Greetz (vorig jaar nr. 2), Miss Etam (vorig jaar nr. 7), Pearle (vorig jaar nr. 4), Van der Valk (vorig jaar nr. 5).

Donderdag 19 april heeft in het Beatrix Theater in Utrecht de uitreiking van de CustomerFirst Awards 2018 plaats. De initiatiefnemers – SAMR, Stichting NCCA en CustomerFirst – vergroten met de jaarlijkse uitreiking van publieksprijzen, vakprijzen in diverse categorieën en een MVO-prijs (Plantronics Team Trophy) de bewustwording rond klantgerichtheid.

Noot: bekijk hier wie de genomineerden zijn voor de CustomerFirst Vakprijzen 2018.







comments powered by Disqus