CX laat zich gelden op Mobile World Congress

CX laat zich gelden op Mobile World Congress
  • 1 maart 2018
  • Redactie

De tijden zijn voorbij dat de invulling van het jaarlijkse Mobile World Congress in Barcelona bestaat uit louter presentaties van nieuwe smartphones. Dit jaar treden trends die het mogelijk maken om de customer experience van bedrijven te verbeteren nadrukkelijk op de voorgrond.

Op het MWC neemt augmented reality een steeds prominentere plek in. Middels deze technologie, waarvan de ontwikkeling nog enigszins in de kinderschoenen staat, wordt het beeld van de werkelijkheid aangepast door extra elementen met een computer toe te voegen. Zo liet Samsung deze week zijn klanten middels AR zien en voelen hoe zijn nieuwste toestel, de Galaxy S10, eruit komt te zien. Ook Shell en KLM omarmen deze technologie en lieten op hun beurt aan geïnteresseerden zien hoe eenvoudig het middels AR wordt om nieuwe medewerkers op te leiden. 

Klantervaring
Tijdens het congres was ook te zien hoe de winkelervaring meer is geworden dan enkel een transactie. Volgens Ron Vrijmoet, ceo van Accenture's Mobgen, maken allerlei technologische innovaties, zoals artificial intelligence, VR en AR, het gezamenlijk mogelijk om de klantervaring uit te breiden en meer inzichten te bieden voor retailers. Daarnaast veranderen deze digitale ontwikkelingen de wijze waarop klanten de services en producten toegereikt willen krijgen, waar bedrijven vervolgens slim op moeten inspelen.

comments powered by Disqus