Enthousiasme voor de hardste service

Enthousiasme voor de hardste service
  • 13 maart 2018
  • Redactie

Het thema van het CYS CX Event dat afgelopen donderdag werd gehouden in het Miele Experience Center, was ‘enthousiasme’. De sprekers verklaarden hoe zij inzien dat enthousiasme de motor van je organisatie kan zijn.

Oprichter van de Superpromoter Academy, Rijn Vogelaar, presenteerde zijn invulling middels zijn boek ‘Flame, Flow, Flood’. Doel is om positieve resultaten te boeken door het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme. ‘Door vanuit ieders expertise of ervaring verhalen te delen, creëer je waarde én wakker je enthousiasme aan.’ Volgens Vogelaar inspireert deze vorm van storytelling én zorgt het voor vertrouwen. ‘Het delen van deze verhalen wordt gevoed door de ontvangst van positieve feedback via complimenten.’

Promotor
‘Basis voor het creëren van promotors is niet alleen de focus leggen op het verbeteren en oplossen van problemen, maar ook in het uiten van waardering en enthousiasme. Waar scoor je positieve scores?’ Vogelaar legde uit dat NPS een graadmeter is, geen einddoel. Dat einddoel zou het creëren van een positieve bijdrage voor klanten moeten zijn, waar customer experience experts een grote rol in kunnen spelen.

Reputatie
‘Ik ben ervan overtuigd dat enthousiasme je motor is voor wat je wil veranderen binnen je bedrijf en om alles draaiende te houden’, vindt Patricia Devlaeminck, Global Customer Service Manager bij online retailer vidaXL op haar beurt. Ook kan een organisatie enthousiasme inzetten voor een betere online reputatie, vulde ze aan. Voor het bedrijf is het volgens de klantcontactprofessional van groot belang om goede reviews te ontvangen, onder andere voor sales. Daarom monitoren de vidaXL-medewerkers continu wat er gebeurt, om een zo hoog mogelijke ranking te behalen. Devlaeminck concludeert: ‘Mede dankzij de inzet van onze high fives (onder meer sturen op First Time Fix en medewerkertevredenheid zo hoog mogeljk houden, red.) en het enthousiasme van alle medewerkers behalen we zulke mooie resultaten.’

Noot: Patricia Devlaeminck zal tevens spreken op het Customer Contact Congres op 17 mei. Klik hier voor meer informatie. 

comments powered by Disqus