Duurzaamheidsprijs voor bezorgplan studente

Duurzaamheidsprijs voor bezorgplan studente
  • 19 april 2018
  • Redactie

De jaarlijkse duurzaamheidsprijs die jaarlijks door KPMG wordt uitgereikt, gaat dit jaar naar een bezorgidee. De winnares beveelt bedrijven aan om klanten zelf uit een vooraf ingekaderd bezorgtijdstip te laten kiezen, wat een positief effect blijkt te hebben op de duurzaamheid en efficiëntie van het vervoer.

Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management, mocht deze prijs onlangs in ontvangst nemen. Zij raadt bedrijven tevens aan om deze initiatieven via sociale media te delen om duurzaam gedrag te stimuleren.

Klantloyaliteit
Volgens juryvoorzitter Jerwin Tholen komt het vaak voor dat klanten op het moment van levering niet aanwezig zijn. Volgens de jury zijn er aan het plan belangrijke winstpunten: het vergroot klantloyaliteit, de CO2-uitstoot vermindert door de kleinere transportstroom, de inzet van sociale media stimuleert duurzaam gedrag en de reputatie van de supermarkt verbetert. Het plan neemt tevens kostenbesparing met zich mee.

‘Mirosnicenko heeft haar idee in de markt getoetst en hieruit blijkt dat er veel draagvlak voor bestaat. Een goed voorbeeld van een idee dat ook praktisch uitvoerbaar is en bijdraagt aan het realiseren van de milieudoelstellingen’, licht juryvoorzitter Jerwin Tholen toe.

comments powered by Disqus