Energiedirect.nl wint CX-prijs

Energiedirect.nl wint CX-prijs
  • 5 april 2018
  • Redactie

Uit de tien grootste energieleveranciers van Nederland is Energiedirect.nl benoemd tot leverancier van de beste onbewuste ‘customer experience journey’. Vandebron won zilver en Essent nam brons mee naar huis.

De prijzen werden laatst uitgereikt op het Neuro Usability Insights Event. Het afsluiten van een energieabonnement zorgde volgens Braingineers, uitvoerder van het betreffende onderzoek, bij Energiedirect.nl voor de minste frustratie in het doorlopen van de klantreis. De energieleveranciers die niet in de prijzen vielen, waren E.ON, Eneco, Greenchoioce, NLE, Nuon en Oxxio en Qurrent.

De winnende energiemaatschappij licht toe de award te zien als een ontwikkelingsstimulans. ‘We zijn trots op het digitaal team dat dagelijks vol energie bezig is om de digitale klantreis op onze website te optimaliseren’, aldus Karlien Wolters, manager Digital Delivery bij energiedirect.nl.

EEG-klantbeleving
De honderd deelnemende consumenten werden onderworpen aan een EEG-onderzoek. Hieruit bleek waar mensen frustratie bij voelden. Het laatste oordeel kwam tot stand door de ‘performance fluency’: het gemak waarmee iemand succesvol een taak op een website voltooid op basis van de hersenmetingen.




comments powered by Disqus