Lush geprezen om klantervaring
Onder Nederlandse consumenten wordt Lush het meest gewaardeerd. Op vier van de zes pijlers scoorde het duurzame cosmeticabedrijf een 8+, te weten: Integriteit, Empathie, Tijd en Moeite. Dat blijkt uit de Customer Experience Excellence Analysis 2018 dat is uitgevoerd door KPMG.
KPMG heeft voor de CX-analyse de klantervaring van ongeveer 5.000 consumenten gemeten ten opzichte van tweehonderd Nederlandse bedrijven. Op basis van deze resultaten is er een top honderd samengesteld.
Het bedrijf meldt in zijn persbericht dat klanten via de website terecht kunnen voor een consult via live-chat, waarbij chatbots bewust worden vermeden. Doel hiervan is een persoonlijke benadering richting de klant.
Duurzaamheid
De Brand Manager van Lush Nederland, Margreet van Schaijck, verklaart dat milieuvriendelijkheid een belangrijke pijler van het merk is én dat er een link is tussen duurzaamheid en klantgerichtheid. ‘Wanneer je de juiste waarde geeft aan een product en je biedt écht goede en vakkundige service bij het vinden van het juiste product dat past bij de specifieke wensen van die persoon, dan doe je al veel voor het milieu.’
- KPMG
- customer experience
- Customer Experience Excellence Analysis
- klantreis
- klantervaring
- customer journey
- CX
- Lush