Updates Facebook Messenger verbeteren klantinteractie

Updates Facebook Messenger verbeteren klantinteractie
  • 15 mei 2018
  • Redactie

Om bedrijven meer inzicht te bieden in klantinteracties, is het chatplatform van Facebook dit weekeinde aangepast voor b2c-gebruikers. Met de nieuwe functionaliteiten wordt Messenger nog relevanter voor organisaties – volgens het sociale netwerk worden per maand circa acht miljard berichten tussen bedrijven en klanten uitgewisseld.

Binnen Messenger Platform 2.4 zijn onder meer extra opties toegevoegd voor het aanpassen van de plug-in via een Customer Chat SDK. In dit geval geeft Facebook bedrijven de optie om klanten een welkomsttekst te laten zien, wat dynamisch kan worden ingesteld. Daarnaast voegt het sociale medium functies toe die gebruikservaring kunnen verbeteren – bijvoorbeeld om te zien of een klant het bericht heeft gelezen, waarna relevante informatie over klanten wordt aangevuld.

Software Development Kit
Een SDK biedt een set hulpprogramma's, bibliotheken, relevante documentatie, codevoorbeelden, processen en/of richtlijnen waarmee ontwikkelaars softwaretoepassingen kunnen creëren op een specifiek platform. Deze set informatie kan vervolgens worden gebruikt door andere bedrijven en is (vaak) specifiek voor een bepaalde programmeertaal, bijvoorbeeld voor Android of iOS.

comments powered by Disqus