Achmea biedt helpende hand in klantbediening

Achmea biedt helpende hand in klantbediening
  • 5 juni 2018
  • Redactie

Zurich Insurance Group gaat gebruikmaken van het onderliggende IT-platform van Achmea’s online verzekeraar InShared. Hiermee wil de Zwitserse verzekeraar inspelen op de digitale wensen van zijn klanten.

‘InShared staat bekend om zijn efficiënte klantbediening en hoge klanttevredenheid’, stelt Robert Otto, lid van de Raad van Bestuur binnen Achmea.

Klantbediening
Sinds 2016 stelt Achmea het online platform, OutShared genaamd, open voor andere verzekeraars. Dit platform is gericht op het verlenen van online service voor klanten, die veel zelf kunnen regelen via een eigen digitale verzekeringsmap. ‘Onderdeel van onze strategie is de verschuiving van verzekeren naar diensten, in aanvulling op onze verzekeringspropositie. De samenwerking met Zurich sluit hier goed op aan', aldus Otto.

Over de digitale transitie vult Zurich’s Insurance Mobile Solutions ceo, Theo Bouts, aan: ‘We hebben nieuwe technologieën, bedoeld om de bediening van klanten te vereenvoudigen en te verbeteren, altijd al snel ingezet en zullen dit blijven doen.’

comments powered by Disqus