ExperienceFirst #21 - Gerda Swinkels-Legierse

ExperienceFirst #21 - Gerda Swinkels-Legierse
  • 18 juli 2018
  • Redactie

Mijmeren over memorabele klantervaringen. Iedereen kan het, zowel in positieve als negatieve zin. Ongeacht de emoties die bij een experience om de hoek komen kijken, is er altijd één gemene deler: je kunt ervan leren! Ditmaal de bijzondere belevenissen van Gerda Swinkels-Legierse, customer experience expert.

Positief / negatief - Troostende teddyberen
'Wat heerlijk! Eindelijk een weekend weg na een verbouwing, verhuizing en het wennen aan ons leven met z’n drietjes. We keken er erg naar uit.
Door wat praktische uitdagingen kwamen we op vrijdagavond rond 20.30 uur aan bij het resort waar we zouden verblijven. Aangekomen bij het huisje gaven we onze kleine vlug te eten, om hem vervolgens in bed te leggen. Door de bedrijvigheid bij aankomst hadden we nog niet rondgeneusd, maar ons bed bleek beslapen… En de handdoeken lagen op de grond in de douche. Nee hè?! Nooitgedacht dat we bij deze accommodatie dit zouden meemaken, op basis van de verhalen.
De receptie zette na onze melding alles in gang. Een prachtige, en vooral praktische, upgrade waarbij we meer gemak konden ervaren met onze kleine (kinderstoel en dergelijke aanwezig). Maar dat was nog niet alles. Onze kleine kreeg een teddybeer, wij een wijntje, en op de koop toe een ontbijt op bed! Wow! Dit had een flinke klacht kunnen worden, maar door goede zorgen, aandacht en inlevingsvermogen werd het een echte WOW-ervaring.
Nog een beetje pech: onze kleine werd ziek. Goed ziek ook, met het gevolg dat we alle handdoeken in één nacht hadden gebruikt. Geen probleem, er werden gewoon nieuwe handdoeken gebracht, met nog een teddybeer. En bij de dag van vertrek kregen we nóg wat handdoeken mee, voor de zekerheid als er onderweg een ongelukje zou gebeuren.
De receptioniste die ons had uitgecheckt, had met ons te doen. Juist ook vanwege de wat hectische start van ons weekendje dat uiteindelijk in zijn totaliteit wat anders was verlopen dan bedacht. Twee dagen na thuiskomst later ging de telefoon. ‘Goedendag mevrouw, u spreekt met <>. Hoe gaat het nu met uw zoontje?’ Wij gaan zeker gauw terug naar dit resort! Met de teddyberen! Want dat zijn inmiddels ook de lievelingsknuffels van onze kleine.'

Noot: <> (dat was de receptioniste die ons had uitgecheckt)


Invitatie
Heb jij ook memorabele klantervaringen opgedaan? Mail dan de korte versie van jouw klantavonturen naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier over de bijzondere belevenissen van Feike Cats, specialist Klanthousiasme & Verleuken.

comments powered by Disqus