IKEA gooit roer om naar digitale klantgerichtheid

IKEA gooit roer om naar digitale klantgerichtheid
  • 27 juli 2018
  • Redactie

Zweedse woongigant IKEA zet digitalisering in voor een betere klantervaring. Het concern opent daarvoor een nieuwe winkel in Londen, waarin fysieke realiteit met AR wordt gecombineerd. De retailer wil met de nieuwe winkel persoonlijkere service aanbieden voor klanten.

IKEA is van plan de Londense winkel dit najaar te openen. Het bedrijf zegt getrainde medewerkers in te zetten, die klanten door de winkel moeten begeleiden. Klanten kunnen met augmented reality de producten in de winkel in hun eigen huis visualiseren.

Klantfocus
Jane Blisset, winkelmanager van het Londense filiaal, verklaart dat de nieuwe benadering een aanvulling is op de grotere winkels en digitale aanbiedingen. Dit zodat het concern klanten een brede keuze kan bieden. IKEA zet daarnaast ook in op een veranderende focus op klantervaring: door digitalisering in te zetten, moet de klant een ontspannen en professionele ervaring in de nieuwe winkel opdoen.

comments powered by Disqus