Nokia: 5G = extreme klantfocus

Nokia: 5G = extreme klantfocus
  • 15 november 2018
  • Redactie

Nokia maakt zich op voor het begin van een nieuwe netwerkperiode en splitst daarvoor de afdeling Customer Operations op in twee geografische delen. ‘Nu we het 5G-tijdperk binnenstappen, is extreme klantenfocus een must.’

De ceo van de Finse telefoonmaatschappij, Rajeev Suri, zegt deze week dat de nieuwe veranderingen inhouden dat de managementcapaciteiten per 1 januari 2019 worden verdeeld over twee afdelingen: Amerika tegenover EMEA. Volgens Suri kan op deze wijze de benodigde vakkundigheid de klantrelaties versterken, ‘in een wereld die almaar sneller en complexer wordt’.

Digitalisering
Behalve het aanbieden van nieuwe services die betrekking gaan hebben met het nieuwe 5G-netwerk, wil Nokia de kosten drukken. Het bedrijf zegt dit te bereiken door verder te digitaliseren: systemen worden geautomatiseerd en vereenvoudigd. Uiteindelijk zal ook dit moeten zorgen voor een betere klantbeleving.

comments powered by Disqus