Jumbo stuurt op foodbeleving

Jumbo stuurt op foodbeleving
  • 4 januari 2019
  • Redactie

Supermarktketen Jumbo wil haar omnichannel strategie voor 2019 omgooien, waarin klantgemak en onderscheidend aanbod grote aandachtspunten vormen. ‘We zetten zo een beweging in van foodretail naar foodbeleving.’

Jumbo-ceo Frits van Eerd verklaart in een interview met zustertitel MarketingTribune dat de holding altijd de focus op de klant heeft gehad en zo met de wensen en behoefte van de klant is meegegroeid. Van Eerd noemt met name het succes van de kruisbestuiving tussen Jumbo en La Place. ‘Daarom gaan we dit steeds meer benutten in onze reguliere winkels en in Jumbo City. Alles draait daarbij om gemak, inspiratie en innovatie.'

Omnichannel strategie
Het winkelbestand moet aansluiten bij de nieuwe foodbeleving, wat het stapsgewijs moderniseren van fysieke supermarktvestigingen vereist. Zo zijn afgelopen jaar op verschillende locaties verkooppunten voor versbereide maaltijden en nieuwe meubels met bijzonder brood van La Place verschenen. Daarnaast wil de supermarktketen dit jaar de uitrol van de digitale Foodcoach realiseren voor een breder publiek. Deze app biedt voedingsadvies en biedt een koppeling met het online bestellen van producten bij de supermarkt. Deze was tot dusver alleen beschikbaar voor voetbalspelers en wielrenners.

comments powered by Disqus