AR nieuwe bestemming voor KLM

AR nieuwe bestemming voor KLM
  • 19 april 2019
  • Redactie

Taipei, Edmonton en Stavanger; consumenten kunnen zich nu middels augmented reality wanen in relatief onbereisde steden. KLM lanceerde gisteren de campagne ‘Try before you fly’ via Facebook.

Middels de technologie kunnen consumenten zich via Facebook met een enkele klik digitaal omgeven in een stad die relatief onbekend is onder reizigers, aldus de organisatie. Naar eigen zeggen is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij die de klant een interactieve 360 graden-weergave biedt van de nieuwe vakantiebestemming, alvorens de consument overgaat op de aankoop van een reis. ‘We willen blijven optreden als de onbetwiste leider van digitale services in de luchtvaartindustrie.’ KLM wil in een later stadium de optie toevoegen om direct na de AR-ervaring vliegtickets aan te schaffen.

Ontdekkingstocht
‘Augmented reality verandert de wereld’, stelt Pieter Groeneveld (Senior VP Digital). ‘Het biedt een nieuwe mogelijkheid om volgers van KLM in staat te stellen minder bekende en verbazingwekkende bestemmingen via social media te ontdekken. En dit is nog maar het begin.’

 
comments powered by Disqus