Service is onderscheidend voor offline shoppen

Service is onderscheidend voor offline shoppen
  • 1 mei 2019
  • Redactie

De behoefte aan advies geldt als één van de belangrijkste redenen voor Nederlandse consumenten om aankopen te doen in een fysieke winkel in plaats van op een online platform, blijkt uit recent onderzoek.

Uit het rapport van Faculty of Skills waar zo’n duizend Nederlandse consumenten voor zijn ondervraagd, blijkt dat het uitproberen van een dienst of product (75%) en de wens om geadviseerd te worden (58%) de grootste motivatoren zijn om offline te winkelen. Tweederde van de respondenten geeft aan eerder over te gaan op een aankoop wanneer er sprake is van goede service in een winkel.

Adviesbehoefte van klanten
Ondanks dat 65% van de klanten goed advies ervaart als een grote aankoopmotivator, toont het onderzoek aan dat er niet voldoende kennis aanwezig is in deze winkels. Een derde van de consumenten zegt dat de medewerkers klanten niet goed kunnen helpen middels goede raadgeving over de aangeboden producten en/of diensten.

comments powered by Disqus