Reality check door YouTube

Reality check door YouTube
  • 21 juni 2019
  • Redactie

YouTube-gebruikers kunnen binnenkort virtueel make-up gaan uitproberen. Het videoplatform voegt augmented reality toe aan advertenties.

Het dochterbedrijf van Google is een samenwerking aangegaan met MAC Cosmetics. Make-upliefhebbers kunnen dankzij de AR-implementatie binnenkort virtueel lipsticks uitproberen. De MAC-reclames worden naar alle waarschijnlijkheid getoond tijdens vlogs van lifestyle-influencers. De toevoeging van AR moet er naast meer verkoop voor zorgen dat kijkers de advertenties minder snel wegklikken.

AR: bezittelijk voornaamwoord
De stap van YouTube in de AR-wereld lijkt een slimme zet. De technologie blijkt in virtuele shopomgevingen namelijk een grote meerwaarde te hebben voor de customer experience. Wanneer klanten – of in dit geval kijkers – iets in AR zien, hebben ze sterker het gevoel alsof een product al in hun bezit is. Ze zijn sneller geneigd over te gaan op een aankoop.

comments powered by Disqus