Klantcontactmedewerkers Monuta moeten dementievriendelijk worden

Klantcontactmedewerkers Monuta moeten dementievriendelijk worden
  • 1 augustus 2019
  • Redactie

Uitvaartorganisatie Monuta heeft als doel dat in 2020 alle medewerkers met klantcontact, zoals gastdames of -heren, contactcentermedewerkers en uitvaartverzorgers, het certificaat dementievriendelijk ontvangen. Hiertoe is een speciaal trainingsprogramma – Samen Dementievriendelijk – ontwikkeld door Stichting Alzheimer Nederland.

Dankzij de training kunnen medewerkers sneller de signalen van dementie herkennen en zijn zij er op voorbereid dat iemand met dementie ineens anders kan reageren. Ook weten medewerkers hoe ze het beste kunnen reageren op iemand die aan dementie lijdt.

Contact
Als uitvaartorganisatie komt Monuta vaak in contact met mensen met dementie. Niet alleen als overledene, maar ook als nabestaande, bezoeker van een uitvaart of verzekeringsklant. De verzekeraar vindt het daarom niet meer dan logisch om haar mensen te trainen in hoe om te gaan met mensen die dementie hebben, laat een woordvoerder weten.

Een tiental managers ontving dit voorjaar al een dementievriendelijke training op het Monuta hoofdkantoor in Apeldoorn.

comments powered by Disqus