Medewerkers informeren per reboarding app
‘Het nieuwe normaal’ heeft grote impact op ons allemaal en houdt daarmee flink de gemoederen bezig. Ook in het bedrijfsleven, want hoe kunnen medewerkers straks weer met een gerust hart naar werk in deze anderhalvemetereconomie? Voor het vereenvoudigen van de terugkeer naar kantoor, ontwikkelde Appical een speciale reboarding app.
De betreffende applicatie ondersteunt organisaties om medewerkers op een laagdrempelige manier te informeren over het nieuwe bedrijfsspecifieke beleid, evenals actuele informatie vanuit de overheid inzake de coronacrisis. Te denken valt aan de invoering van regels in bedrijven omtrent hygiëne- en beschermingsmaatregelen op basis van de richtlijnen vanuit de overheid (RIVM, Ministerie van VWS en WHO). In de reboarding app kunnen medewerkers via interactieve content de verplichte protocollen op het gebied van veiligheids- en hygiënevoorschriften doorlopen in de vorm van video’s, quizzes en checklists.
‘Het voordeel van deze app is dat medewerkers gemakkelijk en overal toegang krijgen tot relevante informatie. Je kunt op een schaalbare manier communiceren, zowel op bedrijfs- als afdelingsniveau’, stelt Peter Straatsma, CCO van Appical. De nieuwe applicatie bevat veelgestelde vragen en biedt gebruikers de mogelijkheid om te communiceren via de in-app chat. Ook is het mogelijk medewerkersonderzoek te doen via deze app.
- informatievoorziening
- reboarding app
- bedrijfsbeleid
- Appical
- anderhalvemetereconomie
- coronamaatregelen
- beschermingsmaatregelen
- communiceren
- kantoor
- impact
- hygiënevoorschriften