Zappos’ tegenhanger van de coronahulplijn

Zappos’ tegenhanger van de coronahulplijn
  • 9 april 2020
  • Redactie

Zappos komt met een ‘Customer Service Anything Hotline’. Bellers hoeven er niets voor te kopen of met coronavragen te zitten: klanten én niet-klanten kunnen bij de Amerikaanse retailer terecht. Herhaalverkeer en een korte afhandeltijd spelen geen rol.

‘We zijn gewoon gepassioneerd om een helpende hand te bieden. De hotline dient als een hulpmiddel om klanten te helpen met alles waar ze hulp bij nodig hebben in deze onzekere tijden.’ De dienstverlening van de medewerkers is verder getrokken dan normaal. Zo staan klantenservicemedewerkers mensen te woord over welke supermarkt bepaalde producten op voorraad heeft of welke Netflix-serie te volgen.

20 seconden
‘We hopen met de Customer Service for Anything-hotline mensen te helpen zich minder eenzaam te voelen en hen helpen oplossingen te zoeken voor alledaagse problemen, die men nu alleen moet vinden.’ De hulplijn is 24/7 bereikbaar voor alle Amerikanen. Zappos stelt dat er veel medewerkers zijn aangesteld voor de hulplijn; een beller krijgt gemiddeld na twintig seconden een medewerker aan te telefoon.

Lees ook:
- Zappos zet zo de toon;
- Zinderend Zappos?;
- Zappos mixt service met loyaliteit.
 

comments powered by Disqus