Kapitaalinjectie voor Hello Customer

Kapitaalinjectie voor Hello Customer
  • 19 mei 2020
  • Redactie

Het Belgische CX-bedrijf Hello Customer heeft middels een nieuwe kapitaalronde met Senovo Capital en Peak Capital ruim zes miljoen euro binnengehaald. Dankzij het aanvullende groeigeld wil Hello Customer zijn ‘internationale veroveringstocht’ verder hervatten. ‘Meer dan ooit moeten bedrijven luisteren naar hun klanten.’

De softwareleverancier stelt organisaties in staat om geautomatiseerd klantfeedback te verzamelen en te analyseren. De Vlaamse club die vijf jaar geleden is opgericht door Leslie Cottenjé, Joeri Pansaerts en Bram de Vos, focust zich in toenemende mate op de kracht van kunstmatige intelligentie en linguïstische algoritmes.

Feedback op corona
De scale-up benadrukt dat goed klantcontact van groot belang is; juist in tijden van crisis. ‘Het coronavirus stelt de verhoudingen tussen retailers en hun klanten op scherp. Meer dan ooit beseffen bedrijven hoe belangrijk het is om goed naar de verwachtingen en ervaringen van klanten te luisteren, zeker nu er veel minder persoonlijk contact is en de online verkoop boomt’, verklaart Cottenjé. Zij stelt dat de focus voor de komende jaren ligt op verdere groei, door enerzijds te investeren op nieuwe ontwikkelen en anderzijds uit te breiden in landen waar Hello Customer al actief is. De nieuwe stip op de horizon is de Verenigde Staten.

Lees ook deze dit interview met Kaat Lavaerts voor de rubriek Young & Professional.

comments powered by Disqus