Supermarkt wekt klantvertrouwen

Supermarkt wekt klantvertrouwen
  • 7 september 2020
  • Redactie

Bijna de helft van de consumenten (45%) vertrouwt de supermarkt het meest tijdens de coronacrisis. 8 op de 10 klanten voelt zich gerustgesteld dankzij de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen die zijn ingevoerd in de fysieke winkels.

De supermarkt wordt opgevolgd door lokale winkels (29%), warenhuizen (29%) en technologie- en elektronicawinkels (27%). Dat blijkt uit een onderzoek van Mood Media dat werd gehouden in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, China en de Verenigde Staten onder 8.120 consumenten. De tijd en het geld dat men besteedt in de supermarkt is sinds de pandemie wel verminderd. ‘Een sterke trend die we signaleren is de opkomst van mission-shoppers, die een winkel zo snel mogelijk in en uit gaan.’

Fysiek winkelen
Voor 47% van de consumenten is de beleving de belangrijkste aanleiding voor het verkiezen van een fysieke winkel boven een online winkel: de consument wil het product kunnen aanraken, voelen en proberen. Daarnaast vindt 47% het prettig om de aankoop meteen mee naar huis te kunnen nemen; voor een derde is het ontdekken van nieuwe artikelen een reden om een fysieke winkel te bezoeken. Onder jongeren is het vertrouwen in de supermarkt het grootst en onder 55+’ers het minst.

comments powered by Disqus